Spa Gay Di Melaka Diserbu

MELAKA: Dua pusat spa yang menjalankan perniagaan di rumah kedai di Jalan Kampung Pantai dan Jalan Hang Jebat di sini, yang disyaki terbabit aktiviti seks songsang diserbu kali kedua oleh pihak berkuasa kelmarin, selepas dikesan masih menjalankan aktiviti itu walaupun pernah didedahkan kira-kira sebulan lalu.


spa gay


Serbuan dilakukan Bahagian Pekerja dan Pelajar Antarabangsa (BPPA) Jabatan Ketua Menteri Melaka dengan kerjasama polis, Jabatan Imigresen, Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) dan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) bermula kira-kira jam 10 malam kelmarin.


Dalam serbuan pertama di Jalan Kampung Pantai, pihak berkuasa menemui kondom dan sarung kondom sudah digunakan.

Bagaimanapun, dalam serbuan di premis kedua, pengusahanya dikesan licik menyembunyikan aktiviti songsang itu apabila mengetahui operasi dilakukan pihak berkuasa.

Sebelum ini, rahsia dua premis tanpa tanda perniagaan di bahagian luar itu yang menjadi tumpuan lelaki termasuk penuntut institusi pengajian tinggi (IPT) dibongkar pihak berkuasa hasil maklumat awam apabila ibu bapa pelajar sebuah IPT di negeri ini mengesyaki anak mereka terbabit dengan aktiviti berkenaan.


kondom gay
Kondom yang dijumpai selepas serbuan di dua premis di Melaka, kelmarin.



Pengarah BPPA, Shadan Othman berkata, pihaknya bimbang dengan penularan aktiviti kelab gay di negeri ini dan operasi berterusan akan dilakukan bagi menanganinya.

Katanya, ketika serbuan, kebanyakan pengunjung premis pertama hanya memakai tuala dan mandi dalam keadaan bogel serta berada dalam sauna yang terletak di tingkat atas.

“Dalam operasi itu, kita memeriksa 30 lelaki berusia antara 20-an hingga 40-an yang berada dalam premis, namun tiada sebarang tangkapan.

“Bagaimanapun, Jaim mengeluarkan saman kepada empat lelaki Islam untuk hadir ke pejabat pihak berkuasa agama itu untuk sesi kaunseling manakala MBMB pula mengeluarkan dua saman kepada pemilik premis kerana menyalahgunakan lesen perniagaan,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya mendapati satu daripada premis terbabit mempunyai lesen perniagaan kedai kecantikan tetapi pengusahanya disyaki menyalahgunakannya dengan menawarkan aktiviti songsang, manakala sebuah lagi masih dalam proses memohon tetapi sudah memulakan operasi.







No comments: