Gigolo Teksi

KUALA LUMPUR: Mereka pemandu teksi sambilan tetapi digelar ‘Gigolo Touch n Go’ berikutan gemar memperdayakan segelintir wanita dengan janji manis sebelum mengikis harta benda dan meniduri mangsa.

Selepas puas melampiaskan nafsu, pemandu teksi terbabit menghilangkan diri dengan meninggalkan mangsa mereka terkapai-kapai keseorangan.

Mereka yang bijak bermain kata-kata mencari penumpang wanita selepas waktu kerja dan ketika itulah, memanipulasi mangsa dengan pelbagai cerita menyayat hati, termasuk kisah hidup yang malang.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Ada antara pemandu teksi terbabit menceritakan kononnya mereka hidup kesepian selepas bercerai dan kini menduda sedangkan pada hakikatnya masih mempunyai isteri.

Sebaik mangsa termakan dengan cerita itu, pemandu teksi terbabit menawarkan khidmat menjemput pulang dari pejabat setiap hari.



Bermula dari situ, pelbagai janji manis ditabur dan perasaan cinta diluahkan kepada wanita berkenaan.

Untuk meyakinkan mangsa, mereka turut berani bersemuka dengan ahli keluarga wanita terbabit supaya tidak timbul keraguan, malah dapat meneguhkan lagi kasih sayang mereka.

Mangsa akhirnya menuruti setiap kemahuan ‘kekasihnya’ termasuk sanggup menyerahkan tubuh dan harta benda.

Seorang mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Effi, 30-an, berkata pemandu teksi terbabit yang bijak bermain kata-kata dipercayai menggunakan ilmu pukau terhadap mangsanya.

Katanya, dia serta beberapa rakan pernah menjadi mangsa kepada pemandu teksi seperti itu hingga dia pernah mengandungkan anak hasil hubungan dengan seorang daripada mereka.



“Saya turut terpedaya dengan kata-kata lelaki terbabit serta sanggup menyerahkan gaji dan barang kemas kepadanya.

“Selepas mendapati saya mengandung, dia mula menjauhkan diri dan mencari mangsa baru. Saya pula terpaksa menggugurkan kandungan,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Effi, ada rakannya yang kini hampir gila kerana turut ditipu pemandu teksi hidung belang hingga sanggup menyerahkan segala harta benda miliknya.

“Malah, dek mabuk dengan cinta dan janji manis lelaki itu, dia sanggup bermalam dan melakukan hubungan seks dalam teksi,” katanya.

Effi berkata, mereka tidak berani melaporkan kejadian itu kepada pihak berkuasa kerana bimbangkan maruah diri tercemar dan diketahui keluarga masing-masing.



“Pemandu teksi terbabit menggunakan nama palsu dan sering bertukar teksi bagi mengelak dikesan,” katanya.

Menurutnya, dia kesal dengan perbuatan golongan terbabit yang sanggup mencari makan dengan cara mudah dan menipu wanita sepertinya.

“Saya ingin menasihatkan wanita yang sering menggunakan teksi supaya berhati-hati dan jangan terpedaya dengan keramahan yang ditunjukkan pemandu pengangkutan awam itu.

“Mereka sanggup menggunakan 1,001 cara untuk membuatkan hati kita menyukai mereka,” katanya.

Bijak bermain kata-kata dipercayai menggunakan ilmu pukau terhadap mangsa.









No comments: