Ada Kelainan Dalam Ole-Ole Chef Wan

Setelah mencuba pelbagai program masakan, kini Chef Wan kembali lagi menerusi rancangan Ole-Ole Chef Wan.

Bersiaran setiap Sabtu pukul 1 petang selama sejam di TV9, Ole-Ole Chef Wan menampilkan sebuah program masakan yang berlainan daripada program masakan yang pernah dihasilkannya.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Chef Wan dan Chef Liza Zainol menyediakan hidangan.



“Jika sebelum ini rancangan masakan saya lebih tertumpu kepada resipi memasak tapi untuk rancangan ini ada perbezaan sedikit. Menerusi program ini saya pergi melawat ke satu-satu tempat, mendalami kehidupan masyarakat di tempat itu serta memasak untuk mereka,” kata Chef Wan ketika ditemui pada majlis pelancaran Ole-Ole Chef Wan, di Bandar Utama, baru-baru ini.



Jelasnya para penonton yang menyaksikan rancangan itu bukan sahaja disajikan dengan ilmu masakan tetapi juga berkaitan dengan sesuatu isu yang ditampilkan.

“Sebagai contoh saya melawat Zoo Negara, jadi saya akan kupas isu-isu tentang binatang di sana. Saya juga ada melawat kolej kejururawatan, jadi saya tonjolkan aktiviti seharian mereka. Saya mahu masyarakat belajar sesuatu perkara apabila menyaksikan rancangan masakan saya. Bukan saja masakan tapi ada lagi benda lain yang boleh dipelajari,” ujarnya.

Antara tempat-tempat yang telah dipilih bagi menjayakan rakaman Ole-Ole Chef Wan ialah Rumah Aman (Rumah anak-anak yatim), Kolej jururawat, Zoo Negara, Rumah Amal Cheshire, rumah orang tua dan banyak lagi.







No comments: